Podkasti kao medijska platforma koji nude jedinstvenu priliku za umrežavanje mladih, medija i udruženja dijaspore i regiona bili su tema ovogodišnje Konferencije.
Predsednik Udruženja novinara Srbije Živojin Rakočević pozdravio je skup naglasivši da Udruženje novinara Srbije nastoji da se prilagodi i tehnologiji i vremenu i da sa mladim ljudima prati razvoj tehnologije i društveno kulturološke kontekste, što je važno za dijasporu.
Razgovarali smo sa autorima uspešnih podkasta iz Srbije i iz dijaspore o prednostima podkasta kao sredstva za povezivanje zajednice, negovanje kulturnih i jezičkih veza. Bilo je reči i o izazovima u svakodnevnom radu, ali i mogućnostima informisanja i međusobne saradnje.
Vladimir Radinović, suosnivač platforme Podcast.rs, na kojoj je objavljeno više od 500 podkasta, naglasio je da većina podkasta na Balkanu kreće sa video formom na Jutjubu, što je s jedne strane dobro, jer će podkast imati veći broj pregleda i doći do šire publike. Ipak smatra da je bolje da postoji verzija u isključivo audio formatu nad kojom se može imati potpuna kontrola i dodaje da na Jutjubu mogu da demonetizuju podkast i uklone ga zbog algoritama.
Novinar Nove ekonomije Mateja Agatonović je istakao da su u redakciji dali mladim ljudima odrešene ruke da se „igraju“ sa formatom podkasta kako bi ispoljili kreativnost ukoliko imaju inovativnu ideju za koncept ili serijal.
Jedan od autora podkasta Odomaćeni iz Holandije, Jan Arsenović, smatra da ljudi koji napuštaju Balkan nisu više ničija publika. Iz tog razloga su pokrenuli podkast u dijaspori. Naglasio je da je specifičnost njihove publike to što je podkaste otkrila na Jutjubu i dodaje da zato moraju da bud prisutni na toj platformi, iako su audio podkast. Tako na Jutjubu moraju da objavljuju video sadržaj sa vizuelizacijom.
Autor podkasta Minhenski razgovori Srpske Pravoslavne Eparhije diseldorfske i nemačke sveštenik dr Dragiša Jerkić predstavio je podkast kojim usmeravaju članove njihove crkvene zajednice u celoj Nemačkoj, dok podkastom na nemačkom jeziku usmerevaju internacionalno, jer je Minhen takva sredina da omogućava da se dva razgovora odvijaju na ovaj način. Sa projektom su krenuli kada su primetili da članovi crkvene zajednice prate sadržaj raznih duhovnika o temama bitnim za crkveni život. Prilikom pokretanja podkasta odlučili su da akcenat stave na dijalog o identitetu i na crkvenu zajednicu.
U drugom delu konferencije Uroš Bogdanović, radio i podkast konsultant i suosnivač PodMedia, podelio je savete o pokretanju uspešnog biznis podkasta. Kako privući publiki i kako optimalno monetizovati podkast sadržaje bile su samo neke od tema drugog Panela.
Učesnici su imali prilike da čuju savete za održiv rast i preporuke kako se povezati sa publikom iz različitih sredina.