Подкасти као медијска платформа који нуде јединствену прилику за умрежавање младих, медија и удружења дијаспоре и региона били су тема овогодишње Конференције.
Председник Удружења новинара Србије Живојин Ракочевић поздравио је скуп нагласивши да Удружење новинара Србије настоји да се прилагоди и технологији и времену и да са младим људима прати развој технологије и друштвено културолошке контексте, што је важно за дијаспору.
Разговарали смо са ауторима успешних подкаста из Србије и из дијаспоре о предностима подкаста као средства за повезивање заједнице, неговање културних и језичких веза. Било је речи и о изазовима у свакодневном раду, али и могућностима информисања и међусобне сарадње.
Владимир Радиновић, суоснивач платформе Podcast.rs, на којој је објављено више од 500 подкаста, нагласио је да већина подкаста на Балкану креће са видео формом на Јутјубу, што је с једне стране добро, јер ће подкаст имати већи број прегледа и доћи до шире публике. Ипак сматра да је боље да постоји верзија у искључиво аудио формату над којом се може имати потпуна контрола и додаје да на Јутјубу могу да демонетизују подкаст и уклоне га због алгоритама.
Новинар Нове економије Матеја Агатоновић је истакао да су у редакцији дали младим људима одрешене руке да се „играју“ са форматом подкаста како би испољили креативност уколико имају иновативну идеју за концепт или серијал.
Један од аутора подкаста Одомаћени из Холандије, Јан Арсеновић, сматра да људи који напуштају Балкан нису више ничија публика. Из тог разлога су покренули подкаст у дијаспори. Нагласио је да је специфичност њихове публике то што је подкасте открила на Јутјубу и додаје да зато морају да буд присутни на тој платформи, иако су аудио подкаст. Тако на Јутјубу морају да објављују видео садржај са визуелизацијом.
Аутор подкаста Минхенски разговори Српске Православне Епархије диселдорфске и немачке свештеник др Драгиша Јеркић представио је подкаст којим усмеравају чланове њихове црквене заједнице у целој Немачкој, док подкастом на немачком језику усмеревају интернационално, јер је Минхен таква средина да омогућава да се два разговора одвијају на овај начин. Са пројектом су кренули када су приметили да чланови црквене заједнице прате садржај разних духовника о темама битним за црквени живот. Приликом покретања подкаста одлучили су да акценат ставе на дијалог о идентитету и на црквену заједницу.
У другом делу конференције Урош Богдановић, радио и подкаст консултант и суоснивач ПодМедиа, поделио је савете о покретању успешног бизнис подкаста. Како привући публики и како оптимално монетизовати подкаст садржаje биле су само неке од тема другог Панела.
Учесници су имали прилике да чују савете за одржив раст и препоруке како се повезати са публиком из различитих средина.